dimarts, 16 d’octubre del 2012

MISSATGE DEL BISBE PERE CASALDÀLIGA


Vull agrair, en primer lloc, que realitzeu aquest Fòrum (que és diàleg, comunió, compromís), al costat del meu Llobregat, sota el meu castell, al costat de la meva casa pairal.
Les vostres causes són les meves causes. Les causes del Regne, les causes del mateix Jesús.
 
El Concili Vaticà II, del qual ara celebrem els 50 anys de la seva inauguració, que feu molt bé de tenir ben present i alguns voldrien veure oblidat, ha significat per a mi i per al món un temps nou de l'Església que s'obre en diàleg a la humanitat i es fa solidària amb les alegries i sofriments de la família humana.

No s'ha d'esperar un nou Concili per a respondre al clamor de reforma de l'Església, urgent i universal. El nostre cardenal Carlo M. Martini, que molt bé feu en recordar en aquest Fòrum, ens ho va deixar ben clar en el seu magnífic "testament”. I els pobres i els lluitadors pel Regne ho mereixen.

Que l'Esperit del Crucificat Ressuscitat amari el vostre/nostre Fòrum i els nostres cors sempre en la recerca del Regne.

Que aquest sigui l'inici de molts altres Fòrums, sempre en la caminhada que fem junts per les causes del Regne. Sigui on sigui em tindreu al vostre costat. Units i fidels a l'Evangeli de Jesús.

Una forta abraçada ben casolana i propera, des de l'Araguaia al Llobregat. Sempre, junts, en la recerca del Regne. Us tinc ben presents. Gràcies! Sempre vostre!

Pere Casaldàliga
13-14 octubre 2012 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada